Friday, August 21, 2009

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dan Selamat BerPuasa

Selamat Menyambut BUlan Ramadhan... Setang Dah Pergi...Bulan Puasa Yang Penuh Keberkatan dah Datang..

Ape lagi kita tunggu jom pakat buat amalan.. bulan ramadhan ni pahalanya berlipat ganda.. Bagi muda-mudi mesti korang dah cari/ade pot nak ponteng puasa.. ingatlah awahai teman, ALLAH melihat kita dimana sahaja.


Bulan puasa makanan bukan lansung tak boleh dimakan. kita cuma berpuasa di waktu siang hari dimana bermula bila naiknya fajar dan habis bila terbenam matahari.. so line malam boleh makan puas²..


Lebih berkat jikalau dibulan puasa kita banyakkan amalan, buat kebaikan, tambah amalan sunat dan sentiasa berdoa.. insyaallah kita akan mendapat keberkatan daripadaNYA.


Ada orang pada bulan puasa ialah bulan menambah rezeki.. yer la, dia orang pakat jual kuih kat bazar ramadhan. memang ramai orang datang. komperm untung.. tapi jangan kita duk nak untung di dunia ni sahaja, kite kena juga cari keuntungan di akhirat kelak..

Bila dah puasa... di siang hari kita tak makan... so pada malam harinya kita dah boleh makan balik.. ape yang aku nak ingatkan... jangan pulak kite makan sakan pada malamnye.. jangan makan macam nak jadi ular sawa pulak.. makan sekadar alas perut untuk menambah tenaga nak buat ibadah cukup laa.. banyak berkat..


bulan ramadhan/puasa yang pasti buah kurma tidak dilupakan.. dah semestinya menjadi menu utama waktu berbuka puasa...

Buah kurma boleh menambah tenaga kita dibulan puasa.. ianya sunat dimakan semasa berbuka puasa..

Disini aku mengambil kesempatan kepada pengunjung blog aku yang tak seberapa ini SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN.... dan SELAMAT BERPUASA... puasa jangan tak puasa yer...



p/s: tak silap aku ler raye pada 19/09/2009...keheheheee

2 comments:

  1. selamat berpuasa kepada semua umat islam...

    ReplyDelete
  2. yes yes aku nombor 2.... selamat berpuasa semua..

    ReplyDelete