Tuesday, January 5, 2010

Google Chrome


Pada post yang lepas aku ade sebutkan mengenai Google Chrome. post kali ni aku nak cerita serba sedikit mengenainya. Google Chrome ialah pelayar internet terbaru ciptaan Google.inc.

Mungkin anda pengguna Mozilla Firefox dan merasai kelajuannya. Akan tetapi google chrome adalah lebih hebat dari mozilla. Google Chrome dibina adalah bagi memudahkan pelayar melayari laman web dengan lebih cepat, cekap dan efisyen.


Kenapa mesti gunakan Google Chrome?
-Google Chrome ialah pelayar internet yg menggerakkan laman web dan aplikasi dengan lebih pantas.

Kelajuan/kepantasan
-Cepat dibuka/akses.
-Load laman web dengan sekelip mata.
-Menggerakkan web aplikasi dengan lebih pantas dari yang biasa.

Kemudahan yg disediakan
-carian dan navigasi ke laman web pada tempat yg sama.
-penyusunan Tabs mengikut kehendak kita, cepat dan mudah.
-dengan sekali klik terus ke laman web kita hendaki.

Ada style
-boleh tukar² theme.

Download Google Chrome klik disini --> Download Now!

p/s: try dulu komen kemudian. selamat mencuba. **ade kawan aku syorkan browser baru iaitu maxthon3. aku nak try dulu, kalau lebih hebat dari chrome akan aku postkan nanti.

2 comments: