Saturday, June 20, 2009

Blog Aku Berwajah Baru


Assalammualaikum wbt..

Sungguh gembiranya hati aku hari ini.. sebabnya aku telah berjaya siapkan template terbaru blog aku ni campur plak koding-koding tambahan yang membolehkan blog aku ni nampak lagi hensem dari template lame...

Disini aku nak kongsi sikit ape yg sebenarnya telah aku buat.. setelah aku kebosanan dan puas menggunakan template lame warna ijau kunang maka aku ambik inesiatif utk bertukar angin dengan tukar template baru...

Yang aku buat:
1- aku tukar template. aku gune template Red Light. (Download)
2- Aku buat sikit peerubahan pada setiap Posting dlm bog aku ia dipanggil "comment form under post on Blogger"..maksudnya ialah setiap posting dalam blog aku akan terpapar secara direct komen kat bawahnya...tak perlu klik "comment" sebab dia kuar terus semua komen² orang yg lepas dan juga komen form yg membolehkan user komen terus..aku pun pakai direct aprove..komen je terus masuk... (Cara nak buat)
3- Yang ngelas ni sedikit pening kepala aku.. yg ni dah lame aku terfikir nak buat.. baru sekarang aku mendapat hidayat dan petunjuk daripadaNya. iaitu "expandable post"... aku dapat sedikit bahan rujukan dari blogger help (cara buat) dan lagi satu blog rujukan yg amat membantu.. kalau korang berminat nak buat boleh try yng ni.. Expandable Post Summaries (tengok cara buat) ...apa itu Expandable Post Summaries??? Expandable Post Summaries ini ialah cara memendekkan post kita dan ade link utuk bace seterusnya.. mcam ape yg telah korang tengok kat setiap post aku ni... nak tengok? (tengok sini) ...kat halaman utama blog aku ni korang tengok ade tulisan merah yg blink².. benda tu lah yg aku buat...

wahhh....panjang pulak aku mengarang posting ni.. ape ape pun teruskan usaha...

wasalam..

p/s: kalau nak nota cara buat ape yg aku bebel kat atas tu emelkan kat aku. emel aku: kojoe2kill@gmail.com

5 comments:

  1. jangan lupe komen kat post aku ni...

    ReplyDelete
  2. mu daftar dok lagi program bakti remaja 2009? dapat rm200 sorang..pahtu kalu terpilih dapat kusus 3 hari +rm300... jadi rm500..

    ReplyDelete
  3. kenapa tarikh template ni tak menjadi? dia keluar undefine 3x???

    ReplyDelete
  4. cantik nyee... i nak download juga... thankss

    ReplyDelete