Wednesday, January 14, 2009

Haiwan Peliharaan KeluargaKU

assalammualaikum wbt..,

ini ada sikit nak di kongsi iaitu haiwan peliharaan keluarga ku..
orang lain duk bela kucing, arnab, hamster dan sebagainya...
tapi famili aku memilih untuk memelihara kambing..
bawah ni ade sikit gambar..nak amik semua banyak sangat, wat habis kodak..









semua skali bilangan berjumlah 9ekor. jamnapari, lepard, kacukan dan mcm2 lah adenye.
kambing tu lebih besar dari seekor anak lembu..

kalau korang nak tahu, kambing baka jamnapari ni boleh mencapai berat hingga 70KG atau lebey..
harganya pula dalam RM2800... wah lebey mahal dari harga semasa mutorsikal aku ni..

permulaan kambing tu hanya 2 ekor di beli dari sedara, pahtu up lagi 2 ekor(kembar) beli dari POKMANN(tokey air buwoh pior)... sekarang up lagi 5 ekor baka jamnapari dari setiu...

9 ekor kambing ni bukan milik ayah aku, tetapi MAK aku punye dan adik bradik beliau..
ayah aku tak masuk bot.... semangat betul dia orang..
dan mengeratkan lagi siraturahim antara adik beradik dan keluarga...eh cerla..

aku pun turut membantu sukarela dan paksa rela..
moga kambing2 ni sehat dan beranak pinak hendaknya... amin...!

No comments:

Post a Comment